torsdag 6 mars 2008

Fulkulturella betraktelser

Det är nåt visst med Hollywoodfilmer där 90-talshjältar äts upp av masstentaklade rymdvarelser, jorden nästan går under till tonerna av överdramatisk bakgrundsmusik och skådisarna går på djupet med pannvecksrynkade repliker som "let's nuke the bastards".

Independence Day, kanal 6. 
Mitt och JT:s fulkulturella tidsfördriv senaste en-och-en-halvtimmen eller så. Måste erkänna att fulkultur ibland har en sanslös och verklighetsbefriande charm. Liksom utomjordingar.

Jag tror att det finns en liten, liten möjlighet att jag faktiskt är en.
JT med, säger han.
Jag tror att det finns en liten, liten möjlighet att vi kommer från samma planet.

Känns lite fint på något sätt, om det skulle vara så. Två sanslöst och verklighetsbefriande aliens med charm.

Med det säger jag godnatt och lovar återkomma med ett stycke verklighet imorgon.

*kramar från ett solsystem nånstans på Gärdet*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar