lördag 22 mars 2008

Eggad för Påsk

Påskafton och vintersol (??), snabbkaffe och knäckemacka. 
Det povra livet gör sig, som alltid dagarna före den 25:e, smärtsamt men överkomligt påmint. JT har rymt till skogar och släktingar i Värmland. Själv blir det en asfaltspåsk i staden, ikväll med middag hos familjen på södermalm. Inte så pjåkigt tycker jag =)

I lägenheten luktar det allrengöring och dammtusselimination. Härligt.
Påskpyntet är begränsat till sju små klängvänliga miniatyrkycklingar, varav tre stirrar ut genom fönstret och förbryllat funderar över vart våren tog vägen. Jag stämmer in i deras undran, men tröstar dem med att jag i allafall inte äter några ägg. Det tror jag gör dem lite lyckligare.

Min lycka just nu kommer bli att smuggla mig in i duschen (känns fel att sitta småskitig i en skinande lya). Sen blir det i bästa fall en avprickning av dagens to-do-lista. I värsta fall blir det bara en kvarts tunnelbanefärd till Södermalm. Tror att jag för en gångs skull redan innan ska satsa på det värsta fallet. Jag menar, någon tackgala för duktighet har man ju hittills i sitt 26-åriga liv ännu inte sett till...(och så värst illa är ju en familjedejt trots allt inte. På något sätt. Alls.)

Från det (inte så) värsta till det (i påsktermer) bästa: 
En sprallig påsk önskar jag er alla!

(faksimil ur Gärdeslägenheten, 2008-03-22)

*godisbeströdda kramar från en ägglös påsktös*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar