fredag 7 mars 2008

Earthbound

Inatt handlade det om aliens.

Idag har jag lovat att det skulle handla om jordiska ting, men morgonen har inte riktigt börjat i rätt ände för det.

JT var uppe före mig. Duschade, drack kaffe, åt mackor och var påklädd före mig. Han var till och med den första att låsa upp dörren, gå ut och möta världen.

Det kan låta vanligt, världsligt och utomordentligt jordifierat.
Men tro mig, från mitt perspektiv känns alienfaktorn hög.
Å andra sidan ska han till Lundsberg i helgen och göra reportage. Som gammal "Lundsbergare" vill han få mig att tro att det bara är en lite speciell skola i en lite speciell värld där folk och fän är som folk och fän är mest. Men så kollade vi på en Lundsbergs-dvd innan läggningsdax igår. En film om Lundsbergare, av Lundsbergare och för några som vi ännu inte lyckats lista ut vilka det skulle kunna vara.


Och plötsligt kände jag mig mer jordbunden än någonsin.

*kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar