söndag 24 februari 2008

The Party

Hmm. Skulle återkomma "snart". Kan väl säga att det i min värld är en ganska flytande term...

Sammanfattning av lördagen. Födelsedagen. Partydagen.
Kan säga så mycket som att försöka klämma in typ sexton personer på tjugofyra kvadrat inte alls är en så dum idé när det väl kommer till kritan. Faktum är att det kan bli riktigt, riktigt bra =)

Bål och Beatles, Våghals och rökpauser, underbara och på sina håll smågalna presenter (Fjortis-kit och Energituggummi, need I say more?), skitsnack och skratt och och här och var lite mindre glada miner - med andra ord, precis som en fest i sitt esse bör förlöpa.

Lämnade lyan nångång mellan midnatt och 1, fick vid Svampen en vacker ja-må-hon-leva-kör i form av syskonen Frost + taxicahufför, dansade bord och pimplade cider på East och avslutade av någon outgrundlig anledning hela schofrängen med drinkar, härliga Soffan o Sam, JT och andra märkligt störiga människor på SpyBar. Där jag för första gången i livet förövrigt lyckades med konsten att bli utkastad...

...ordningsmannen X hade sett mig "vingla in i väggen". Födelsedagsbarnet Y försökte förklara att på decimeterhöga klackar som håller på att ha ihjäl fötterna och runtknuffande folk i en trång passage är det inte helt lätt att inte "vingla in i väggen". Tittade honom i ögonen. Sluddrade inte. Stod rakt (trots mina fotdödande darlings)....han köpte inte mitt resonemang. "Du, jag köper inte ditt resonemang".

Now that´s what i call power.

*suck*

Hursomhelst. I ösregn och med en fattigmans eviga uthållighet inväntade så jag o JT, ändå lyckliga och söta, den besynnerligt sensega nattbussen. Kom hem nångång mellan morgonkvist och faktisk morgon (jag tror man kallar det klockan 5+), gjorde ett smått sinnessjukt städryck och putsade lyan så gott som helren från festbevis och konstiga ångor och klättrade oss tillsist upp till djupsömnen  på loftet.

Vilket är ungefär precis det vi nu borde gjort för längesen.

Så. GODNATT. (nu har det förövrigt sagt katjiiing på kontot! Något värt att fira. Igen...). I Hollywood är det gala. På Gärdet är det galet. Galet bra. Och lite trött...

*kramar från TheOlderJennie* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar