måndag 25 februari 2008

Ketchupräkor, en dyrköpt äckelaffär

En sen update från lunchen:

På Odengatan finns en liten Thairestaurang där servitörerna säger "ping ping" i stället för ursäkta när de vill pipa förbi.

Fast nu var det inte det jag ville ha sagt utan snarare att jag betalade 75 kronor för sega räkor i uppvärmd ketchup med några hårdkokta moröttskivor och andra smaklösa blad ("wokade räkor med blandade bladgrönsaker i sötsur sås"...jo, tjena!).  Jag brukar inte vara vara kinkig, men fy faaaaaan, det här var det värsta i sjuttiofemkronorsklassen jag ätit på mycket länge.
Min räddning blev att det ingick cola och kaffe. Och tablemates som delade med sig av sina rätter som märkligt nog verkade vara tillagade i en mathimmel långt bort från ketchupens förlovade kök.

Utöver denna maträtternas finn-fem-fel-i-en-och-samma-rätt-upplevelse känns måndagen stabil. Har projektarbetat, smidit framgångsplaner,blivit erbjuden en fjärde praktikplats, literkonsumerat kaffe samt pratat vulvor och helgminnen med utvalda classmates.  

Nu ska jag gå och byta födelsedagskameran mot en mer partyväskvänlig storleksvariant. Därefter mot Söder med JT för en sexig nyföretagarinfoträff med  Skatteverket =D

Howdy ho'!

*och den här tvångsmässiga kramen som jag av tvångsmässiga skäl inte tycks kunna sluta med*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar