onsdag 6 februari 2008

En onsdag i tropikerna

Om exakt 56 minuter ska jag på arbetsintervju. Går det bra kan det generera mig ett copyjobb en dag i veckan på en webbkommunikationsbyrå.
Går det dåligt gav det mig i alla fall en anledning att kliva upp en timme tidigare en vad jag annars hade tänkt göra idag.

Fördelen, förövrigt,  med att gå och lägga sig efter 2 och bland det sista man gör är att kolla mailen och feedsen är att det inte hinner dimpa in så mycket nytt innan klockan 8 morgonen därpå.  Gör liksom att man känner sig lite dagen före, och det är till skillnad från motsatsen en väldigt mysegoistisk pseudokänsla.

Nu ska börja knata mot Riddargatan och hoppas att mitt nyplattade hår inte krullar sig allt för många varv kring sig själv i vad som låter som morgondugget utanför fönstret. Enligt Yahoo's vädertjänst är det 39 grader varmt i Stockholm idag. Som att vandra ut i ett precis perfekt tempererat bad med andra ord.
 Åh vad det är härligt att tänka i Fahrenheit ibland.

*kram kram, ner på stan!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar