måndag 25 februari 2008

Dagens diss

Det finns saker som är charmigare än att gå på infoträffar med Skatteverket.
Detta insåg jag och JT redan två timmar innan det var tänkt att vi skulle dit.
Att vara för-klok är underskattat!

Har istället bytt till mig en coolpixlad partykamera plus fått en femhundring i retur plus fått några droppar vin från gårdagens pava plus hivat en skål med grillchips från helgens kvarlevor plus fått en sömnig JT vackert sussandes med huvudet i mitt knä till tonerna av den hjärtskärande skönsjungande Damien Rice pluuus hunnit reflektera över att jag inte har en enda skol- eller jobb- eller annan uppgift att egentligen behöva ägna mig åt ikväll och istället helhjärtat kan ägna mig åt inväntan på Kungamordet del II och kanske - för en gångs skull - ett någolunda mänskligt klockslag för sänggående.

(Det sista förstås mest en utopisk lögn, men ändå, det låter ju bra).

*kram och tjo och tji från en lyckligt skattverksfri*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar