onsdag 26 december 2007

very merry

HEJ ALLA FANTASTISKA MÄNNISKOR!

Har tagit en välförtjänst bloggledighet ett par dagar, men nu är jag tillbaka =) Ska inte plåga folk med vad jag denna jul 2007 exakt har ätit, vilka jag umgåtts med, var och hur och när och varför jag firat, hur många klappar som bergade upp sig under granen och hur många av dem som var till mig och vad det var i dem och så vidare.

Men. Jag kan berätta att det rimmades som aldrig förr och att jag och min syster hade dialekt-tema på våra gemensamma julrim. Med andra ord lästes alla rim upp på olika dialekter - från grötskånska till snofsfransk brytning. Fråga mig inte varför, ibland har infallen ingen rim (!) och reson ;)

 Jag ska också dela med mig av en mycket kortfattad utvald anekdot från julen på söder (så, nu fick ni platsen serverad i alla fall).

  • Tid: Julafton, ungefär kl. 15.17 (jo, jag smet iväg från Kalle, det är sant).
    Plats: Mariatorget (det verkliga torget alltså - som i och för sig mer är att betrakta som en park)
    Jag gjorde: Rastade farfars otroligt väluppfostrade jaktlabrador Stella.
    Jag såg: Ett tamt litet vildsvin ute på promenad med sina söderhippiehussar. Otroligt märklig syn. Som vilken hund som helst skuttade den glatt efter sina ägare. Och som vilken hund som helst tyckte Stella att det hela var mycket konfunderande.

Så. Där har vi avklarat julsnacket. Någolunda i alla fall. Igår var det ju i och för sig JULdagen, som i traditionell anda avslutades med en utekväll. Jag, Mr JT, vår fantastiska clasmate Emo och lite annat smått- och gottfolk som anslöt och uteslöts vartefter timmarna och cidrarna gick, intog söders höjder och brände slantar på Götgatsbackens Fenix. Mycket trevligt. Och ännu trevligare var det att äntligen kunna gå ut i en liten slinkig klänning UTAN ATT FRYSA. Tack till tomten som detta år kom med en mycket efterlängtad, v-a-r-m vinterjacka (så, nu fick ni också den detaljen serverad).

Idag är det en annan dag ;) Lite bakis, men inte så det smärtar. Tvätt och fika med min göteborska designerflicka på schemat. Och uppladdning för att gå upp uschligt tidigt i ottan för att gå till jobbet imorgon (hua!).

Nu ska jag konvertera till människa och hoppa in i duschen. Sedan fundera på om man också ska sälla sig till flocken och inta rean. Så blir det förmodligen inte, men i alla fall. 

*Flingor i frukostskålen men inga på backen..halka runt på mina kramar istället* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar