måndag 10 december 2007

Ack du ljuva Almenacka!

10 december och de flesta klapparna är redan klappade och klara. Det känns, förutom ett något svidande konto som är plågsamt medvetet om att csn inte kommer att dela ut ett ynka öre i december, extremt bra.

Till och med att det är måndag känns lustigt nog bra (inte extremt, vi behöver ju inte gå till överdrifter, men bra). Efter ett morgonstudiebesök på Aftonbladet och ett eftermiddagspass med Dreamweaver på schemat gick kosan till Åhléns för Det Stora Inköpet - val av och pröjs för 2008 års almenacka. För dem som förstår vidden av detta (färg, storlek, design, funktionalitet) behöver jag kanske inte säga mer. För dem som inte förstår kan jag göra mig själv nöjet att berätta att det är en stor sak, det där med valet av nästkommande års vardagsbibel. Bara tanken på att man måste stå sitt kast med det val man gjort ETT HELT ÅR gör urvalsproceduren till ett smärre helvete. Ett lustfullt helvete, men dock. Tror jag gick runt och klämde, kände, synade, vred och vände på små och mindre små, smakfulla och mindre smakfulla almenackor i minst en halvtimme (nej, det är inte tid jag egentligen har, om nån nu skulle få för sig att undra) innan jag slutligen gjorde MITT VAL. And the winner is...

... Ordning&Reda, vit skinnrygg, A6. Etthundranittionio kronor.

På vägen ut blev det också en mascara.

And that´s all I have to say about that.

Ikväll vankas det Nobelparty i hallen Blå har jag hört. 
På Gärdet vankas det mysbyxor och finslipning av min trendanalys till -just nu - tonerna av Lars Winnerbäck, smaken av rödvin och saltrostade solrosfrön och doften av ett litet underbart fång med rosor som mer än något annat gjorde min dag =)

*As-If-you-really-care-Men-kul-att-du-läser-mig-kramar-från-ett-litet-vardagsparadis-i-ett-nästan-regnigt-hörn-av-vad-vissa-nästan-inte-vill-kalla-Östermalm-men-ändå-är-just-det*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar