onsdag 12 december 2007

Nät i kvadrat

Nu har mina ögon snart passerat den fyrkantigt smärtsamma gränsen - tror fan'emig de blivit digitala. (kanske ska sälja dem dyrt på Ebay?).

Nåja. Snart får det bli godnatt till den här smartburken för idag - en hel dags trendanalys-researchande sätter sina spår - och goooodkväll till den älskade dumburken. Wohoo. Imorgon blir det nog inget burkande alls, däremot en del ölande på flarra och snapsande på glas för dem julbordsgäster jag dagen lång (09.30 - cirkus 01.00, det är vad jag kallar arbetsdag det!) ska servera på min trevliga lilla extraknäckar/släktrelaterade-restaurang med världens äldsta valv i Gamla Stan.

Till dem som av någon underlig anledning också halkade in på dagens tidigare blogginlägg a la lilla mig kan jag berätta att köket i trappuppgången under kvällen byttes ut mot en ganska ful soffa i brun plysch, för att ännu senare under kvällen bytas ut mot Öppen Yta. ÄNTLIGEN. Jag når fram till min brevlåda (där brevbäraren förövrigt f-or-t-f-a-r-a-n-d-e inte tycks kunna läsa min skylt om INGEN REKLAM och INGA GRATISTIDNINGAR...).

Den högljudda pälsklädda tanten verkar också ha hittat hem, alternativt villat vidare till någon annan trevlig gata i stadsdelen. I vilket fall är det tyst utanför mitt fönster, vilket jag tackar för eftersom pepparkake-effekten börjat ebba ut.

Imorgon ska det bli minusgrader sägs det. Och Lucia. Vaka lite åt mig också, ni som tänkt sitta uppe. Själv ska jag kura in mig i nattatäcket hyfsat tidigt hade jag tänkt.

*Oh for Blogs sake - Good Night!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar