fredag 14 december 2007

Barnmaffian på promenad

Två personer på tjugofyra kvadrat.

Ganska mysigt när jag tänker på saken.

8 småbarn i en och samma jumbovagn.

Smått bisarr men rolig södersyn på min korta Mariatorgsvisit tidigare idag. Jag skojar inte - två dagisfröknar (??) gick med varsin vagn, modell kombi om det vore en bil, där det satt MINST 8 små tottingar i varje placerade hittan och dittan, mot och från och bredvid varandra och som dels fick mig att tänka på blåa stadsbussar, dels på hunddagis ute på promenad. Hade tänkt knäppa en bild, men vagnförarna såg lite barska ut. Och så var det ju det där med integriteten....

Nu sitter jag allena med ett halvfyllt glas rödvin, lite ångest för helgens alla to-do (eh...MUST-DO´s), nån pang-pang-film som bakgrundströst, funderingar på ännu en cigarett och lakritssug i väntan på Den Mysige.

Lyfter så länge på hatten åt Silverfisken som har radioskugga men ändå lyckas ligga i topp på metrobloggens poppislista.

Ta vara på natten gottfolk!

*fredagskramar och en huslig skål*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar