onsdag 5 december 2007

Trea i tävlingen och först i baren

Fotot av Kelly Street i Camden, London genererade ett eminent tredjepris i Medieinstitutets fototävling igår. Synd bara att priset (ett presentkort på Expert som jag visserligen bugar och bockar men inte ens i närheten kommer kunna handla den digitalkamera jag drömmer om för) inte var kopplat till motivet. 
Hade gärna vunnit en lya i det blåmålade huset längst in på gatan...

Den lilla tävlingen avslutades med en liten skolbar och den lilla skolbaren mynnade ut i ett antal större och mindre glas vin, salta pinnar och flummiga konversationer med filurer från klassen. 

Några timmar senare hade jag av någon outgrundlig anledning hamnat på Kontoret, ett för mig nytt men skönt litet ställe i en liten hörna av det tystare Östermalm, där jag - vilket jag insåg först mycket senare - borde ha beställt nåt i icke-flytandeform (läs: mat, typ middag). Men, men. Live and learn =) Trevligt var det i alla fall.

Idag har jag pluggat, pratat i min lilla röda älskling till telefon, handlat ost och hållit mig borta från en julfest på Djurgårn. 
Nu ska jag inta dagens (näst)slutgiltiga position: soffpotatis.

So long!

*uppuffade soffpussar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar