lördag 29 december 2007

Nattsalt

Just hemkommen efter en kväll med bästisfamiljen Kydd i Telefonplan. 
Übersöt bebis, soft jazz, saftig sangría och sweeta konversationer. 
Lyckades konstatera att vi börjar bli gamla som föredrar trevliga hemmakvällar före sliriga uteröj kring Stureplan (samtidigt som vi bestämde oss för en girls night out nästa fredag...hmm...). I alla fall. Summa summarum: mycket trevlig afton!

Tunnelbanan hem kändes däremot som en evighetsfärd, hade ingenting att läsa förutom dagens fantastiskt tunna Metro (som jag redan läst från pärm till pärm på vägen dit) och vagnen jag hamnade i var en orgie av fulla kärlekspar.

Men, men, nu är jag hemma. Sugen på nåt salt men har bara i den vägen en påse Parrots Nuts & Fruits tillgänglig, som jag i ett svagt ögonblick köpte med mig på språng ute på stan tidigare idag. Smak är förstås nånting högst subjektiv, men den som tycker som jag skulle tycka den är ganska äcklig. Den kufa bladningen gör att allt salt från nötterna klibbar fast på den torkade frukten vilket i sin tur gör att frukten smakar läskigt och att nötterna smakar ingenting alls. Dessa I-landsproblem...

02:37, hög tid att pipa i säng? Tja, varför inte? Ska baaaara göra ett par saker eller tre innan dess.

*nutti nut and a fruity hug*

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar