tisdag 18 december 2007

Tankekaos. Directors cut!

Vissa dagar vill jag strutsa ner huvudet djupt i någon mysig sandhög och stanna där ett bra tag.

Idag är en sådan dag.

Information, information, information. 
Läsa, kolla, hålla sig uppdaterad, ligga före.
Kolla mailbox(ar), skriva och replya.
Läsa bloggar, skriva blogg, facebooka, spana, ta in, spotta ut.
Plundra igenom sajter som en sprättande kanonkula. Fastna för länge på något oväsentligt. Länkas vidare, vidare, vidare...

Pling Plong! Sms (fan, jag svarade ju inte på det förra, och så måste jag ju ringa Henne, och jag borde ringa Honom).

Pling Plong! Igen. Missat samtal. City Mails kundservice, kan du jobba? (hmm...kolla, kolla, almenacka....januari....hmm, jo. Ja! JÄTTEGÄRNA.

Badupparupp rupp di rupp... (ringsignalen, svår att bokstavligt imitera...). Mamma. Syrran. Kompisen i Göteborg. Mr TL. Restaurangen. Kompisen i Telefonplan.  Vad gör du imorgon? Luncha? Kan du fixa den där julklappen? Jobba hos oss snart igen, julborden vill ha dig!Vad gör du på fredag? Vad gör du på nyårsafton? Vad gjorde du igår?

Igårkväll sprang jag mellan klassrummet (frilansade 40 sidor Powerpoint av  "Oral Consumption"  via nätet) och minglet/baren/Tv-produktionens filmvisning ute i skolcafét. Avslutade med mina sköna klassisar på Republik, kom hem, sov på soffan utan middag men med en opoppad påse popcorn på diskbänken (den var i alla fall tänkt att ätas. Poppad. Med DENNA SIDA UPP. Förstås!), vaknade, tänkte "jag måste ställa klockan så jag kommer upp i tid till skolan", kollade på klockan och insåg till min bittra förvåning att den var 7 och att det bara var att glömma att ställa något fånigt alarm och bara hoppa rätt in i duschem. Smutt! (not).

Skolan kall och ledningen hade glömt vår avslutningsglögg, men tack gode gud för finfina klasskompisar. Och kaffe!

Tillbaka till görandet (i skrivande stund blockerat av tänkandet).

På måndag är det julafton. Imorgon är det onsdag. På torsdag är det deadline (en utav många). Nu är klockan 22:26. Jag borde äta mer vitaminer. Mitt hår är smutsigt. Men lägenheten blev iallafall kliniskt ren (för några timmar sedan). Och kylen är påfylld. Och min ihopsvepta middag blev mumsig. Och på måndag är ICA-Stig tillbaka efter en veckas reklamuppehåll som kostat Ica typ en mille. Och årets ord är "wOOt". Och om jag vore arbetslös skulle jag söka de engelskspråkiga tjänsterna på Citat. Och mitt huvud är ett ofriserat kaos. 

Gotta love it!! Bara inte just idag.

Mr J.T har sovit på soffan i minst en timme nu. Jag är bara liiiite avundsjuk. 
Men vadå. Vad är väl ett slumrande på skinnsoffan? Ännu en mugg Coop snabbkaffe, en lakritsstång och en cigarett och baldansen är min igen!

Upp ur sanden och nya spadtag =)

*ugly hugs, hopefully pretty by tomorrow morning*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar