onsdag 12 december 2007

Trendigt värre

15:27 (detta med att skriva klockslag - fråga mig inte...bara ett enkelt sätt att hänga upp min blogg på något av någon viss eh...substans?).

Anyway. Snäll av pepparkakor och effektiv av kaffe har idag bland annat resulterat i två goda ting.

  1. Jag har lugnt och sansat och med ett nästan löjligt uppryckt och klämkäckt (typ-)"jaha, ho ho" lyssnat till en liten pälsklädd tant som vandrat Gärdets gator upp och ned hela dagen lång och skrikit ur sig odefinierbara ord rakt ut i luften, SAMT för femtielfte dagen i rad kunnat konstatera att det står ett helt kök nerbrutet i lagom stora delar i min trappuppgång, precis så lagom osmidigt placerat att det både är lagom jobbigt att komma åt min brevlåda , och att ta sig in och ut.
  2. Mitt första officiella uppdrag som trendanalytiker är avklarat och inskickat till min arbetsgivare. Efter timmar av läsande på bloggar, av artiklar, uppsatser, produktrecensioner, hemsidor och gloende på virals och newsalerts, statistiska kurvor och instruktionsvideos lyckades jag få ihop tre sidors rätt intressant trendtugg om läsning och litteratur i den digitaliserade världen. Intresserad av att också Du bli den förste med det senaste? (reklam! reklam! reklam!) Surfa in på 
    www.urban-lifestyle.se, och signa upp dig som eminent prenumerant.

Nu har mörkret börjat lägra sig utanför mitt fönster och smul o grus under mina fötter väntar på att få fammsuga upp. Vore det inte för att jag inte har någon hemma skulle jag ta mig en kopp glögg och mysa nån kvart eller så med telefonen mot örat och ryggen mot soffan. Men man tager ju vad man haver, så det blir väl ännu en glas med kaffe och en dammsugarrejd istället. Vilket ju inte heller behöver vara så dumt.

*Trendslussad Kind(le)puss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar