fredag 18 januari 2008

Mitt jobb som boxsäck

Tretusensexhundrasextiofem.

Siffran för sidvisningar jag saknar denna månad. 
Åtta dagar kvar till den 25:e
Jag är tryggt långt bort från att få betalt av Metro.... Tur man inte bara bloggar för brödfödan :P

Sitter nu och föder kontot på ett kallt kontor långt bort från mänskligheten -  helt själv och ansvarig över en hel kundtjänst idag (har skrivit på detta inlägg sedan 08.45 imorse...konstant ström av samtal och ilskna människor som skäller på mig som substitut för alla de som de egentligen vill skälla på men inte får tag på  Shoot the messenger, why don't you ?!).

Trösten är att det är fredag och att jag innan dagens slut  har en gratis tillställning av champagneprovning och sjurättersmiddag i gamla stan med jobbet att ta ställning till. Om jag ska gå eller inte vill säga. I-landsproblem utan dess like...

Lutar åt gå (om inte JT känner sig lämnad i sticket). Time will tell.
Nu ska jag fortsätta smila in mig hos argbiggarna i luren och besvara upprörda mail. Samt fortsätta längta efter lunchen som kommer bli kort och konscis och främst gå ut på att ringa p-r-i-v-a-t-a trevliga samtal, röka samt hitta ett ställe inom en gångbar radie som serverar något ätbart...(vilket är mer än ett dråpligt äventyr här i det industriella betongparadis där jag råkar befinna mig).
Har också en kines på krita som jag måste betala av. Men det blir till att be continued i nästa inlägg.

*kramar, hunger och ett tilltagande röksug*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar