torsdag 3 januari 2008

Mannaminnen

Uppe med både tupp och nattuggla. Gäller att hand om sina husdjur!

Vad rapportera? Rapports årskrönika kanske - fantastiskt vad mycket som hinner hända på ett år (förutom allt det som direkt berör en själv) och fantastiskt vad mycket man hinner glömma (inklusive sånt som direkt berör en själv). 
Min egen årskrönika kan sammanfattas i ny utbildning, tre (tja, faktiskt fyra eller kanske till och med fem) nya jobb, ny kärlek (tillika sambo), nya vänner och en del skumma men roliga människomöten, ny mammasambo (tillika väldigt go extrapappa), nya inhopp i reklam- och krönikörvärlden, nya vännerförlovningar, vännerbebisar och vännerflyttar, ny-och-för-första-gången entré på bloggarenan, nya språkkunskaper (italienska!) och många nya resor till bland annat Italien och England. För att nämna litegrann. Mycket nytt helt enkelt. Och mycket gott!

För första gången på jag vet inte hur länge kan jag också konstatera att jag och min familj under 2007 inte drabbats av en enda riktigt stor olycka eller eländeDet om något känns som ett underligt men underbart under. 

Dagskrönikan är något kortare och inte fullt lika fantastisk. Snö, Citymail, en tvättid som jag inte orkade utnyttja. Lite kaffe, mat, cigaretter, telefonsamtal, nettande, handlande, tv, musik och tunnelbaneläsning på det.

OCH. En hel del sms fram och tillbaka till Kenya.
JT:s första mess beskrev kravaller o skottlossning utanför hotellet i Nairobi (Orolig? Jag??Äsch!.....hmmm....njaaa...). Det sista, vilket var nyligen, ett varmt kolugn i Mombasa (now we're talking! Men fortfarande - seven days to go...).

Nu, för den som orkar bry sig, pärontid sen sängtid med lite bläddring i min alternativa porrblaska - Ikeakatalogen!

Imorrn är jag ledig. Amen.

*smutsiga klädkramar till tonerna av snöplog*

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar