lördag 12 april 2008

Lyxlördag för själen (möte m Lachapelle)

Som sagt, vissa dagar bär med sig de bästa av upplevelser och ting - idag har (redan) kommit att bli en sådan begeistrad snutt i livet. 
Mina förväntningar beskrivna i tidigare inlägg infriades med råge i mötet med en bildkonstnär som i mångt och mycket saknar motstycke i världens utbud av expressionalism, kreativitet, insikt, kontroversialitet, mänsklig och materiell gestaltning och - inte minst - empastiska, sympatiska, inspirerande och genomgående äkta livsfilosofiska stil.

Lite färgad av att få suttit med runt ett litet intimt cafébord vid en cirka 45 minuter lång intervju med mr Sympathy himself, måste jag nog säga att David Lachapelle är min nya idol. Hans stil coolt slapp, hans ögon hundlikt snälla, hans livsinställning varm och ärlig och hans konst sjukt snygg.

Imorrn drar han vidare i Europa, men hans utställning hänger kvar på Factory (Nacka Strand) fram till den 11:e maj, så är ni upptagna fram tills dess - se till att cancellera något och åk dit och njut ögongodis och tänkvärda budskap kring samhället och världen vi lever i!  

Nu säger jag som Lachapelle själv så fint sa när han skakade min hand adjö:
"Nice to meet you, see you later!". 
/TheHappyJennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar