torsdag 4 oktober 2007

Serverar jag din öl idag?

Klockan är 11.37, höstlöven gula och himlen blå. Utanför mitt fönster spelar en grävmaskinsorkester fanfarer till det ground zero som håller på att konstrueras bredvid mitt hus (det sägs att det ska bli ett gäng med nya bostadsrätter, tillåt mig att undra).

I eftermiddag ska jag för första gången flänga runt bland bord, gäster, mat, dryck under några magnifika valv i Gamla Stan. Provjobb a la restaurang =) Får se om vanan sitter i...och om det kan generera en drickspeng eller två.

Tills dess är det så mycket som ska hinnas att jag inte förstår varför jag spiller minuter för vinden på denna blogg som ännu inte är i närheten av välbetalda läsarsiffror. Kanske är det det som kallas "beroende". Eller bara en önskan om "15 seconds of fame"...

*kramar och hicka på en silverbricka*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar