måndag 8 oktober 2007

Lång dag, hård värld

Den här måndagen som nu övergått i tisdag har känns märkligt lång, och inte blir den kortare av att jag sitter här och inte går och lägger mig. Men jag gillar det här med att nattuggla, det har sin speciella charm.

Idag har det hänt bagatellartade saker som att jag missade min tvättid imorse och att jag till lunch betalade pengar för en kycklingsallad som inte var vatten värd. Men allt sådant är petitesser om man jämför med världens riktiga ondskor. Som att en 16-åring i helgen miste sitt liv för att ett par jämnåriga inte hade bättre saker för sig än att släppa alla sina skruvar lösa och sparka honom till döds.

Hur snett får saker och ting gå?

Hur många onödiga tårar måste människor tvingas gråta?

Med det säger jag godnatt och hoppas att världen vaknar lite, lite sundare imorgon.

*kanske-naiva-men-åtminstone-hoppfulla-kramar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar