lördag 13 oktober 2007

Ingen brevbärarprins precis

Snacka om tidningsgroda.

Trots att jag går en utbildning som till och med börjar på namnet KOMMUNIKATION verkar jag tydligen ha stora problem att kommunicera med vissa. Grodan och jag har ett bra förhållande, värre är det med min brevbärare. Fortfarande är det någonting i meningen "inga bostadstidningar, tack!" som han eller hon inte förstår. Frågan är vad.

Att tala på grodor lyckades jag igår nässla mig in på en Spendrups-fest på Östermalmska Grodan. Allt jag vill säga om det är att källarlokalen där är märkligt opersonlig och har en odör som knappt är värd att likna vid en toalett och som får en att minnas krogrökartiden med kärlek och behag. Men förövrigt var det trevligt och ännu trevligare blev det när kvällen vandrade vidare genom Stockholmsnattens barer. Tackar mitt kreativa sällskap som gjorde min kväll!

Idag tittar jag ut genom fönstret och möter den mulna himlen med en hoppfull känsla som jag inte riktigt kan definiera och inte förstår var den kommer ifrån men ändå myser till i min fruktansvärt fula men sköna hemkomponerade outfit. 

/*virvlande kramar i en höstlövsloop*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar