lördag 6 oktober 2007

Muffindjävlar

Usch och fy för flera saker.

1. Jag har syndat som bloggare och inte skrivit ett enda inlägg sedan i torsdags.

2. Jag missar en klassfest med stort potential att bli riktigt rolig, som jag - om jag inte låg här i min soffa och mådde pyton - annars skulle vara på väg till om ungefär en halvtimme. Tillåt mig att tycka väldigt, väldigt synd om mig själv.

3. Jag gjorde uppgiften "att ta med sig nånting i snacksväg som absolut inte får vara chips" till ett stort projekt med mycket kärlek när jag fortfarande trodde att jag skulle gå på festen ikväll:

Jag tog mig till familjens lya på Söder för att låna en ugn. Jag handlade ingredienser och bakade paprikamuffins och klickade ut dem i fina guldformar och väntade på att de skulle svalna innan jag la dem i små plastpåsar och knöt ihop dem och fraktade tillbaka dem till Gärdet - allt på lånad tid, dvs tid som man egentligen inte har men ser till att få på bekostnad av någonting annat.

Nu sitter jag och tittar på mina muffinpåsar och undrar om de små bakverken har sina egna fester därinne och firar den plötsliga lyckan att inte behöva bli uppätna riktigt, riktigt än. Lucky bastards!

*idag behöver jag en kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar