måndag 1 oktober 2007

en jättestor KYLSKÅPSTAMPONG

Måndag morgon och jag känner mig pigg o fräsch o vital o allt sådant. Det finns till och med en antydan till höstsol utanför fönstret(!).

Jag skulle också känna mig som en hyfsat intelligent varelse, om det inte vore för mitt lilla aber KYLSKÅPET. Saken är den att det förutom lite för lite mat också är fyllt med lite för mycket vatten. Mina grönsaker badar, om de är inte så glada över det! Frågan jag ställer mig själv nu är, vad är det jag gör för fel??

Har provat alla temperatursteg på den 6-gradiga skalan, men vilken temp jag än väljer, slutar det med en mindre Atlant därinne i kylboxen nästa gång jag gör entré. En enkel sak som jag borde förstå känns det som, men det gör jag inte. Ungefär som när det gäller matte.... Me stupid.

I väntan på att få en intelligenskick i något annat värdsligt ämne funderar jag på hur jag bäst ska råda bot på min lilla kylskåpssjö. Den sista tanken som slog mig innan jag somnade igår var att stoppa in en jättetampong som skulle suga upp allt till sista droppen. Men en sån stor frihet ryms inte i någon liten ask, tyvärr.

Tips välkomnas, nu är jag i sista minuten igen. To the school and beyond!

*on-the-run-hugs*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar