fredag 2 maj 2008

Moviestar in Italia: dag 1

Ciao amigi! Här kommer en kort hälsning från den italienska mysstaden Rovato =)

Har det sjukt bra och sjukt roligt och....stundvis bara sjukt.
Bor med JT hemma hos en cool, halvgalen italiensk familj i en ganska gigantisk 1700-talskyrka som gjorts om till bostad (bilder kommer, var så säkra!). Har en egen gästvåning, får mumsiga middagar och obegränsat med vin vid dygnets alla tidpunkter...man kunde ha det sämre.

Men - allt det där är ju bara en detalj.
Vår huvudmission här är att vara stjärnor i en low (but veeery low) budget skräck-trashfilm (titeln "Bazaar - Scrotum Amputation" borde ju säga allt...), och idag har det varit inspelning mellan 8 och kväll.
Svårt att sammanfatta, men jag och JT har bland annat fått suttit bakbundna med munkavlar på ett smutsigt garagegolv, ha blodsminkade ansikten och  blågula handleder och bett för  våra liv att inte bli dödade av den pervers-psykotiska Bazaar...

Imorgon ska jag bli jagad av psykot (som i verkligheten är en jäkligt skön italiano) genom en grönskande park. Jag till fots, han i en jeep. Och JT ska beställa tonvis med kött över en blodig disk. Typ.

Som sagt. Sjukt men sjukt kul och ett fantastiskt skönt avbrott från hemmastressens förlovade land.
Nu ska jag fortsätta att insupa denna fantastiska kyrko/arkitektmiljö som under den närmsta veckan kommer vara mitt och JT:s anspråkslösa (...) "tak över huvudet", hänga aktriskläderna på tork och tuta sömn inför morgondagens skräckpass.

Arrividerci!/Jen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar