tisdag 6 maj 2008

il final grande!

Bazaar is dead!

Njae....inte riktigt. Han återkommer, så mycket är säkert, men sista filminspelningen gick av stapeln idag. Den grandiosa slutscenen ägde rum inne i en "butcher shop"; en lokal, italiensk köttmästare hade varit vänlig nog att låna ut sin köttbutik (inklusive riktigt äckliga kött- och benrester av ett djur som under styckningsscenen var....hur ska jag uttrycka mig...rätt oidentifierbart...).  JT fick spela ömsom cool, ömsom rädd och äcklad, själv hade jag en strålkastarstund av ren och skär skrikande förskräckelse. Kändes mycket bra ;)

Annars rullar livet på här på de sydligare breddgraderna. Vinet fortsätter att fylla våra glas, solen skiner, espresson ångar och pastan mättar våra magar. Italienarna som omger oss är härligt halvgalna och - självklart - har Bazaar numer en given plats i våra svenska hjärtan.

Jag kan inte någonstans säga att jag längtar hem. Men varför skulle jag? Ännu har vi över 48 äventyrliga timmar att fylla....

/Jen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar