tisdag 27 november 2007

nonstop nonsense

22:22. Vilket underbart balanserat klockslag (och om en dryg kvart börjar Scrubs! Om den - ursäkta franskan- jävla fotbollsmatchen vill ta slut någon gång).

En caprese, karibisk kyckligsoppa, rostade solrosfrön och två glas vin senare har benmärgen värmts upp och övergått i ett alldeles perfekt tillstånd kallat normal kroppsvärme. Därmed inte sagt att jag på något sätt accepterat att graderna utomhus krupit under nollsträcket och  egentligen kräver en mycket varmare jacka än den (eller okej - dem) jag för tillfället äger. Fjällräven står högst på julklappslistan. I år igen . Tävlade i och för sig nyss om en resa till Thailand. Skulle funka som tänkbart alternativ...

Men. Så ser jag bannern brevid mig. "Barnen i Afrika behöver hjälp. ! ! !".
Det är bara att inse. Man har det alldeles, alldeles för bra.

Från det ena till det andra (för det är väl allt vad en blogg egentligen bygger på?).

Godnatt! (till dig som går och lägger dig).

Viva la noche! (för dig som är som jag och väntar på att ,bland andra nattdyrkande uppesittarugglor, få natten och dess kretivitet för sig själv).

*puss, puss, the popcorntime has finally arrived*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar