måndag 19 november 2007

The Monday Blogger Princess

Okej. Jag erkänner. Jag har konverterat. Inte till en anti-bloggare, men till en ( i alla fall för tillfället) måndagsbloggare.

Det klingar rätt illa va? MÅNDAGSBLOGGARE. Men även dålig musik är musik i öronen.... (nej, det är inget "som man säger", men nu blev det hur som helst en gång sagt).

Inspiration fiskmås, energinivå betong.

Misstolka mig rätt nu - jag har haft en fantastisk helg av gratis(!) filmfestivalande inklusive face-2-face med regissörerna Josef Fares och Paul Schraeder, världens-sötaste-fyra-månaders-bebis-barnvaktande och betydligt-äldre-men-nästan-lika-söt-jaktlabradors-passande, Bandhagen-hemma-festande (i en cool lägenhet som dock ingav en väldigt freaky feeling av tveksam högstadiementalitet eftersom den var en av många lyor inhyst i en stor gammal skolbyggnad som blivit omvandlad till bostadsförening.....yippiekaiyeahmotherfucker!), powerpointande/vuxenlekstuga, långa Gärdespromenader och lagom portioner av för lite sömn.

Ändå. Måndagen har varit lite tung. Som måndagar kanske ska vara? Kan möjligtvis hänvisas till en fantastiskt värdelös lektion i HTML. Eller att jag har 120 sidor Projektledningsmetodik kvar att läsa till imorgon. Eller att det är lite för mycket månad kvar i slutet av pengarna (OCH att jag är i desperat behov av ett par nya jeans som helst inte är märkta H&M eller Cheap - döda dina fotvrister - Monkey). Eller att jag fått veta att min bostadsavgift ska höjas. Eller...va fasen. Ska sluta klaga. Har ju faktiskt också gjort ett par smärre underbara upptäckter idag. 

  1. Hatebook. Antiversionen av Facebook. Fascinerande hatfull och en frisk motfläkt till den sociala communitien som fler och fler redan tycks ha tröttnat på.
  2. Jag kanske, kanske ska få skriva betalda trendanalysrapporter om intervjun på onsdag går vägen.
  3. Jag kanske, kanske, kanske får en praktiplats på en grymt cool reklambyrå om "snacket över en kopp kaffe" om cirkus två veckor går vägen.
  4. Pringles nya Rice Infusion-chips. Grymt goda för att vara så risiga!
  5. Julklappar. Har en hel hög med idéer om vilka jag ska ge och vilka jag ska få. Eh, vilja få. En hel månad innan det smäller dessutom - inte likt mig. Amen till det!

Imorgon är det tisdag. Då ska jag dricka kaffe, åka blåa bussar, ha projektledning x 2 och slippa laga middag hos en cool småbarnsfamilj i Telefonplan. Bland annat.

Sussa sött och dröm stort!

/*trubbigare-udd-men-välvässade-kramar*

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar